EKO Nedir?

Ekokardiyografi kısa adıyla Eko ses dalgalarını kullanarak ultrasonla kalbin görüntüleme tekniğidir. Günümüzde Ekokardiyografi üfürüm nedeninin ve kalp hastalıklarının belirlenmesinde altın standart olup en önemli ve en sık kullanılan tanı yöntemidir.

EKO Neleri Gösterir?

Kalp bileşenlerinin yapı ve fonksiyonlarını gösteren en iyi test çoğu zaman ekokardiyografidir. Kalp boşluklarının boyutu ve kalınlığının ölçülmesi veya kalp kapakları yoluyla kalbin kanı nasıl pompalandığını ortaya koymak için ekokardiyografi kullanılır.

Ekokardiyografi kalbin yapısal anormalliklerini (VSD ve ASD gibi, kalp etrafında biriken sıvı, kalp içi kitleler vb.) tespit edebilir ve kapakların şekli, hareketi, darlıkları veya kaçakları gösterebilir.

Çocuklarda En Sık Ne İçin Eko Çekilir?

En sık kalpte duyulan üfürüm nedeniyle ekokardiyografi çekilir. Üfürüm kalp içinde hareket eden kanın çıkardığı ve ekstradan veya farklı duyulan seslerdir. Çocuklarda çoğunlukla masum üfürüm duyulur. Üfürüm bazen doğumsal kalp hastalığının ilk bulgusudur. Çocuk Kardiyolojisi uzmanınca yapılan ekokardiyografi masum üfürüm olup olmadığı ayırt edilir.

EKO Sadece Tanı Aracı mıdır?

Kalp hastalıklarının tanısı yanı sıra uygulanan tedavinin etkinliğinin değerlendirilmesinde, takibinde, hastalığın seyrinde ve tedavi planlamasında, ekokardiyografi eşliğinde girişimsel işlemler yapılması gibi çok yönlü kullanım alanı mevcuttur.

0 cevaplar

Cevapla