Prof. Dr. Taner Yavuz / Hasta Okulu TV  / Kardiyoloji  / Kalp Krizi Neden Olur?

Kalp Krizi Neden Olur?

Çocuk Kalp Doktorunuz Kalp Krizi Nedenlerini Prof. Dr. Taner Yavuz YouTube Kanalı Hasta Okulu Tv’de anlatıyor.

İyi seyirler dilerim. Bizimle kalın, mutlu kalın ❤

Prof. Dr. Taner Yavuz | İstanbul Çocuk Kardiyoloji

Çocuklarda ve Gençlerde Kalp Krizi ve Ani Kalp Durması

Bazı kalp hastalığı tipleri ani kalp durması (AKD)ile sonuçlanabilir. Tüm yaş gruplarında ani, beklenmeyen ölümlerin en sık sebebini koroner kalp hastalıkları oluşturur. Koroner kalp hastalığı koroner arterlerde meydana gelen plaklar nedeniyle oluşur. Koroner arterler kalbi besleyen damarlardır. Bu plaklar kalbe giden oksijence zengin kan akımını azaltarak veya engelleyerek kalp krizine yol açar.

Çocuklarda ve gençlerde kalp krizi  neden olur?

Ani kalp durmasına neden olabilen hastalıklar şunlardır:

Hipertrofik kardiyomiyopati

Kalp kasını tutan ve kalp kasının kalınlaşmasına neden olan bir hastalıktır hipertrofik kardiyomiyopati. Kalınlaşma tipik olarak sol ventrikül denilen kalbin sol alt odacığında ortaya çıkar. Genç atletlerde AKD’nın en sık sebebidir ve vakaların yaklaşık %30-40’ında tespit edilir.

Doğumsal kalp hastalıkları

Doğumsal kalp hastalıkları doğumda var olan yapısal kalp değişiklikleridir. AKD vakalarının yaklaşık %10-15’inden yapısal kalp hastalıkları sorumludur. Koroner arter anomalileri, aort darlığı ve mitral kapak prolapsusu bunlar arasındadır.

Aritmojenik kardiyomiyopati

Bir çeşit kalp kası hastalığıdır, yani kardiyomiyopatidir. Bu hastalık zamanla kalp kasının harap olmasına neden olur, aritmi ve ani ölüm riskini artırır.