Prof. Dr. Taner Yavuz / Hasta Okulu TV  / Kardiyoloji  / Grip Aşısının Kalp Krizine Etkisi?

Grip Aşısının Kalp Krizine Etkisi?

Çocuk kalp doktorunuz Prof. Dr. Taner Yavuz YouTube kanalı Hasta Okul TV ’de “Grip Aşısının Kalp Krizine Etkisini” Anlatıyor.

İyi seyirler dilerim. Bizimle kalın, mutlu kalın ❤

İstanbul Çocuk Kardiyoloji

Grip aşısının gribe yakalanma riskini azaltmakta, grip olsak ta hastalığı hafif geçirmemize olanak sağlamaktadır. Aşı kalp krizi riskini yarı yarıya düşürür. Grip vücutta akut enflamasyona neden olur, koroner damarlardaki aterosklerotik plakların stabilizasyonunu bozar ve bu durum pıhtı oluşumunu kolaylaştırarak kalp krizine yol açar.

Grip Aşısının Kalp Krizini Önleyici Etkisi

Grip aşısı günümüzde grip hastalığının ve grip salgınının önlenmesinde en etkili yöntemdir.

Çalışmalarla gösterilmiştir ki grip geçirme riskini azalttığı için grip aşısını yaptırmak kalp krizinin önlenmesinde en az sigarayı bırakmak ve kolesterol ilaçları kullanmak kadar etkilidir. Kalp krizinin önlenmesinde genel öneriler şunlardır; sigara içilmemesi, sağlıklı beslenme, egzersiz, stresin azaltılması, kalp krizi riskini artıran diyabet gibi hastalıkların kontrolü, bazı hastalarda da aspirin kullanımıdır. Ayrıca kalp hastalarına kalp krizinden korunmada grip aşısı önerilmeli ve bunun önemi vurgulanmalıdır. Yapılan çalışmalarda kalp yetersizliği, doğumsal kalp hastalığı ve kapak hastalığı olanlarda aşı yapıldığı takdirde grip nedeniyle hastaneye yatırılma ve ölüm oranının önemli ölçüde azaldığı gösterilmiştir. Grip aşısını yaptırmamız durumunda kendimizin yanı sıra çevremizde bulunan ve hastalığı ağır geçirme riski olan kalp hastalarını, akciğer hastalarını, küçük çocuklarımızı ve yaşlı yakınlarımızı da gribe karşı korumuş oluruz.