coronavirüs korunması

Coronavirüs Korunması Nasıldır?

İnsan Coronavirüsleri genellikle hafif ve orta şiddette soğuk algınlığı gibi bir hastalığa neden olan virüs ailesindendir. Hemen herkes hayatının bir döneminde coronavirüs ile enfekte olur ve genellikle kısa süreli hastalık meydana gelir.

Yeni Coronavirüs

2019 Novel Coronavirus (2019-nCoV) olarak adlandırılan yeni coronavirüsler ilk kez Çin’de 2019 yılının Aralık ayında tespit edildi. Kolaylıkla bireyden bireye bu kadar hızla nasıl yayılabildiği henüz tam olarak aydınlatılamamıştır.

Yeni coronavirüs bulaşan insanlarda hastalık hafif ya da ağır seyredebilmektedir.

Başlıca semptomları; ateş, öksürük ve solunum sıkıntısıdr.

Coronavirüs enfeksiyonundan şüphelenildiğinde derhal doktora müracat edilmelidir.

Ailenizi Nasıl Korursunuz?

Spesifik bir tedavisi yoktur. Antibiyotikler etkisizdir. Semptomların için destekleyici tedavi uygulanır.

Henüz aşısı da yoktur. Zatüreyi önlemek için yapılan Pnömokok ya da Hemofilus influenza tip B aşıları coronavirüse karşı koruyucu değildir. Bu aşılar coronavirüse etkili olmamakla birlikte solunum yolu hastalıklarından bizi koruyan bu aşıların yapılması önerilir. Virüs çok yenidir ve influenzada olduğu gibi kendine özgü aşısı olmalıdır. Bu yeni coronavirüs için aşı geliştirme çalışmaları devam etmektedir.

En iyi korunma virüsle temasın engelenmesidir. Bununla birlikte ailenize virüsün bulaşmasını önlemek için bazı önlemler alabilirsiniz.

Eleriniz sıkça en az 20 saniye süreyle sabun ve suyla yıkamalısınız.

Hasta insanlardan çocuğunuzu uzak tutabilirsiniz, ya da çocuğunuz hasta ise evde kalmalıdır.

Çocuğunuza elleri yerine kol ve dirseklerine doğru öksürüme ve aksırmayı öğretmelisiniz.

Evdeki eşyaları temiz tutmalı, dezenfekte etmelisiniz.

Hastalığın yaygın olduğu ülkelere seyahatten kaçınmalısınız.

Hastalığın yayılmasını sınırlamak için;

Coronavirüs enfeksiyonu kanıtlanan ya da şüphe edilenlerin hastanede yatmalarına gerek yoktur. Hastanede yatanlar hastalık durumları stabilleştiğinde taburcu edilip eve gönderilmelidir. Hastalar sağlık hizmetleri dışında sosyal aktivitelerini sınırlamalı, işe ya da okula gitmemelidir. Hastalar dışarı çıktığında maske takmalıdır. Aynı evde yaşayanları korumak içinde evde de maske kullanılmalı, maske takılamadığı durumlarda başka odada kalınmalıdır. Öksürürken kağıt mendil kullanıp, uygun şekilde uzaklaştırılmalıdır. Tabak ve havlu gibi eşyalaları ev halkıyla ortak kullanmamalısınız. Genel durumu iyi hastalara ev izolasyonu uygulanmalı, bulaştırma riski azalana kadar bu izolasyon sürdürülmelidir.