Kalpte Üfürüm Nedir?

Kalpte üfürüm kalp içinde hareket eden kandan dolayı oluşan ekstradan veya farklı duyulan seslerdir. Üfürüm doktor muayene bulgusudur.

Kalpte Üfürüm

Üfürüm doktorun muayene bulgusudur. Hastalık değildir. Bu konuyu aşağıda ki videoda biraz daha işledik, isterseniz izleyebilirsiniz.

Çocuklarda Kalpte Üfürüm Nedir?

Çocuklarda çoğunlukla masum üfürüm duyulur. Üfürüm bazen doğumsal kalp hastalığının ilk bulgusu olabilir. Çocuk Kardiyolojisi uzmanınca yapılan ekokardiyografi masum üfürüm olup olmadığı ayırt edilir.1’den 6’ya kadar derecelendirirler, 1 en hafifi ve 6 en şiddetlisidir. Üç tiptir; Sistolde (kalbin kasılması sırasında), diyastolde (kalbin gevşemesi sırasında) ya da devamlıdır (hem kasılma ve hem de gevşeme süresinde) meydana gelir.

Kalpte Üfürüme Neler sebep olur?

Normal sağlıklı çocuklarda duyulabilir. Bu durum masum üfürüm olarak adlandırılır. Ateş, kansızlık, tiroit bezinin fazla çalışması gibi durumlarda da kalpte hastalık olmadığı halde ortaya çıkabilir ve buna fonksiyonel üfürüm denilir. Altta yatan neden tedavi edildiğinde üfürümde kaybolur.

Masum üfürüm yazısını okumak için tıklayınız

Ancak en önemlisi ise bazen çocuklardaki kalp hastalığında oskülte edilir. Üfürüm çocuklarda kalp hastalığı tanı konulma sürecini başlatan en sık bulgudur. Çocuklarda üfürüme neden olan kalp hastalığı ya delik, darlık gibi doğuştan (konjenital) ya da sonradan edinilen (romatizmal kapak hastalığı gibi) hastalıklardır.
Kalpte Üfürüm Nedir?

Çocuklarda üfürüm semptomları nelerdir?

Masum üfürümü olan çocuklarda farklı kalp sesi sesi dışında hiçbir semptom yoktur. Oskültasyonda kalp hastalığına bağlı kalp üfürümü işitilen çocuklarda aşağıdaki semptomlar hastalığın veya problemin büyüklüğüne bağlı görülebilir;

• Emmeme, iştahsızlık, zayıflık, kilo alamama
  • Sık nefes alma
  • Terleme
  • Göğüs ağrısı
  • Baş dönmesi veya bayılma (senkop)
  • Mavimsi cilt, özellikle dudaklar ve parmak uçları
  • Öksürük
  • Ödem (bebeklerde sırtta, büyük çocuklarda ayak, ayak bileği ve bacakta şişlik

Kalp üfürümü semptomları diğer hastalıklarda görülen semptomlarla karışabilir. Durumun aydınlatılması için çocuk kardiyolojisi uzmanına danışılmalıdır.

Üfürüm tanısı nasıl konur?

Doktorunuz çocuğunuzun semptomları ve sağlığı ile ilgili sorular sorar ve muayene eder. Muayene sırasında çocuğunuzun kalbini steteskop adında 2 asırdır kullanılan bir alet ile dinler.

Kalpte üfürüm

Eğer doktorunuz farklı bir kalp sesi duyarsa sizi çocuk kardiyolojisi uzmanına sevk eder. Çocuk kardiyolojisi uzmanları çocuk kalp hastalıklarının tanısı ve tedavisi için özel eğitilmiş doktorlardır. Aşağıdaki testlerin bazıları ya da hepsi yapılır;

• Göğüs röntgeni; kalbin ve akciğerlerin görüntüsü izlenir
  • Elektrokardiogram (EKG); Çocuğunuzun kalbinin elektriksel aktivitesini (durumunu) ölçer
  • Ekokardiyografi (EKO); Ses dalgaları (ultrason) kullanılarak kalbin yapısını ve fonksiyonlarını inceleyen bir tanı yöntemdir. Kalp seslerinin nedenini belirlemek için en önemli tanı yöntemidir.

Kalpte Üfürüm Nasıl tedavi edilir?

Tedavi çocuğunuzun semptomlarına, yaşına, genel sağlık durumuna ve hastalık durumunun ciddiyetine göre değişir.

Birçok kalp üfürümü, kalp hastalığı olmayan sağlıklı çocukların kalbinde ekstradan duyulan seslerdir. Masum üfürümü olan bu çocukların tedavi edilmesine gerek yoktur. Bu kalp seslerinin çoğu zamanla kendiliğinden yok olur. Ateş, kansızlık gibi kalp dışı nedenlerden kaynaklanıyorsa çoğunlukla bu nedenin tedavi edilmesiyle beraber zaman içinde şiddeti azalır veya kaybolur.

Eğer kalpte delik, kapak darlığı ya da daha komplike bir doğumsal kalp hastalığından kaynaklanıyorsa tedavi için ilaç verilebilir, kateter girişimi veya ameliyat yapılabilir.

Kalpte üfürüm çocuğuma zarar verir mi?

Kalp üfürümü doktor muayenesindeki işitme bulgusudur ve çocuğunuza zarar veremez. Ancak, altta yatan kalp hastalığının kendisi zarar verebilir. Doğumsal kalp hastası çocuklarda karşılaşılabilen büyüme gelişme bozukluğu, sık akciğer enfeksiyonu, kalp yetmezliği gibi çocuğa zarar veren durumlar üfürümden değil kalp hastalığının kendisinden kaynaklanır.
Kalpte üfürüm çocuğuma zarar verir mi

Çocuğumun sağlık durumu için doktorumu ne zaman aramalıyım?

Kalp hastalığı semptomları ile karşılaşılması durumunda doktorunuzla temasa geçmelisiniz.

Başlıca bu semptomlar:

• Belirgin iştahsızlık, emmeme
  • Kilo alamama
  • Solunum güçlüğü
  • Bayılma
  • Hızlı ve yüzeysel nefes alma ve dudakları mavi görmeniz halinde
  • Bacak veya ayakların mavileşme
  • Kendinden geçme
  • Belirgin yorgunluk veya çabuk yorulma
  • Göğüs ağrısı

Çocuklarda kalpte üfürüm hakkında temel bilgiler:

• Kalp üfürümleri kalbin içinde kanın dolaşmasıyla oluşan ekstradan duyulan veya farklı seslerdir.
  • Birçoğu zararsızdır ve masumdur.
  • Bazen doğumsal kalp hastalıklarından veya kalp dışı nedenlerden kaynaklanıyor olabilir.
  • Doktorunuz kalp üfürüm tanısını çocuğunuzun göğsünü stetoskopla dinleyerek koyar.
0 cevaplar

Cevapla