Prof. Dr. Taner Yavuz / Kalp Hastalıkları  / Çocuklarda Kalp Hastalığı Tanı Yöntemleri  / Çocuklarda Kalp Hastalığı Tanı Yöntemleri Nelerdir?
Çocuklarda Kalp Hastalığı Tanı Yöntemleri

Çocuklarda Kalp Hastalığı Tanı Yöntemleri Nelerdir?

Çocuklarda kalp hastalığı tanısı için bir çok tanı yöntemleri kullanılır. En sık doktor muayenesinde steteskopla kalpte üfürüm duyulduğunda kalp hastalığınden şüphelenilir. Üfürüm, kanın kalpte veya kan damarlarında anormal şekilde akması ile duyulan bir sestir. Çocuklarda Kalp Hastalığı Tanı Yöntemleri bu içeriğimiz de anlatacağız.

Çocuklarda Kalp Hastalığında Tanı Yöntemleri Nelerdir

Çoğu üfürüm masum üfürümdür. Yani herhangi bir kalp hastalığı yoktur ve üfürüm çocuğunuzun sağlığı için herhangi bir tehlike teşkil etmez. Fakat bazı üfürümler çocuğunuzda bulunan kalp hastalığına bağlı olarak kanın anormal şekilde akması ile duyulur.

Hangi Tanı Yöntemleri Kullanılır

Çocuğunuzda kalp hastalığı olma ihtimali varsa, doktorunuz çocuğun kalbinde bir sorun olup olmadığını belirlemek için bir takım testler isteyebilir. Ayrıntılı muayeneye ek olarak aşağıdaki testler yapılabilir;

Fetal Ekokardiyografi (Fetal EKO)

Fetal EKO çocuk doğmadan önce herhangi bir kalp hastalığı olup olmadığı konusunda fikir verir ve tedavinin daha iyi planlanmasına olanak sağlar. Bu test için ultrason kullanılır. Ultrasondan çıkan ses dalgaları bebeğin kalbinin bir görüntüsünü oluşturur.

Ekokardiyografi (EKO)

Doğumdan sonra kalp hastalığı tanısı için ekokardiyografi yapılır. Kalbin görüntüsünü oluşturmak için ultrason kullanır. Ekokardiyografi doktora kalbin hareketli görüntüsü izlenir, kalp kası, büyük damarlar ve kapaklardaki anormallikleri tespit edilir.

Elektrokardiyografi (EKG)

Girişimsel olmayan bu test çocuğun kalbinin elektriksel aktivitesini kaydeder ve kalp hastalıkları veya ritim problemlerinin teşhis edilmesine yardım eder. Bilgisayara ve yazıcıya bağlı olan elektrotlar bebeğin göğsüne yerleştirilir ve kalbin nasıl çalıştığını gösteren dalgaları gösterir.

Göğüs filmi

Kalbin büyüyüp büyümediğini veya akciğerlere fazla kan gidip gitmediğini görmek için çocuğunuza göğüs filmi çekilebilir. Bunlar kalp yetmezliğinin bulgularıdır.

Pulse oksimetre

Bu test çocuğunuzun kanında ne kadar oksijen olduğunu ölçer. Çocuğunuzun parmak ucu üzerine yerleştirilen bir sensör ile kandaki oksijen seviyesi kaydedilir. Çok düşük oksijen seviyeleri çocuğunuzda bir kalp hastalığı olabileceğini düşündürür.

Kalp kateterizasyonu

Kalp kateterizasyonu için ince, esnek bir tüp (kateter) bebeğin kasık bölgesindeki bir kan damarından sokulur ve kalbe yönlendirilir. Ekokardiyografiye göre kalp hastalığının daha detaylı görüntüsünü verdiği için bazen kateterizasyon gerekli olmaktadır. Ek olarak tedavi amaçlı yapılan bazı işlemler de kalp kateterizasyonu sırasında yapılabilmektedir.

Çocuklarda kalp kateter anjiyografi yazısını okumak ve için tıklayınız

Prof. Dr. Taner Yavuz